Veelgestelde vragen


Op deze pagina hebben we een aantal vragen per onderwerp verzameld. Staat jouw vraag er niet tussen? Mail dan naar info@artsenleefstijl.nl, dan zorgen wij dat je vraag zo snel mogelijk beantwoord wordt.

Account

Hoe kom ik in mijn Arts en Leefstijl-account?

Dit doe je door rechtsboven op inloggen  te klikken. Je inlognaam is het e-mailadres waarmee je bij ons ingeschreven bent (waarschijnlijk het e-mailadres waarop je onze nieuwsbrief ontvangt).

Waar kan ik mijn adres of e-mail wijzigen?

Je kunt je mailadres zelf wijzigen in je account. Bij het tabblad ‘Mijn gegevens’ kun je een adreswijziging doorvoeren.

Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen?

Om privacy-redenen kun je het rekeningnummer alleen zelf aanpassen. Hiervoor log je in op je account en ga je naar het tabblad ‘Facturen’. Daar trek je de oude machtiging in en kun je een nieuwe machtiging afgeven met het juiste rekeningnummer.

Hoe wijzig ik mijn wachtwoord of stel ik een wachtwoord in?

Je kunt een nieuw wachtwoord aanvragen op onze website. Dit doe je door rechtsboven op inloggen  te klikken. Vervolgens klik je op ‘nieuw wachtwoord aanvragen’. Je inlognaam is het e-mailadres waarmee je bij ons hebt aangemeld.

Hoe gaan jullie met persoonsgegevens om?

Op deze pagina vind je onze privacyverklaring: artsenleefstijl.nl/privacyverklaring.

Ik heb problemen met inloggen, wat kan ik doen?

Kun je het nog eens proberen door in te loggen via deze link: www.artsenleefstijl.nl? Klik vervolgens rechtsbovenin op het inlogicoontje . Weet je je wachtwoord niet meer? Klik dan op de groene tekst 'Nieuw wachtwoord aanvragen' en volg de stappen die worden aangegeven op het scherm. Check vervolgens ook je spambox.

⚠️Let op:

  • Een nieuw wachtwoord aanvragen moet op één (hetzelfde) apparaat gebeuren, via dezelfde internetverbinding. Is de aanvraag gestart op een smartphone? Dan moet je je nieuwe wachtwoord ook op die smartphone instellen, met dezelfde internetverbinding. Op een smartphone via wifi een nieuw wachtwoord aanvragen en dan via diezelfde smartphone via 5G het wachtwoord instellen, is niet mogelijk.
  • De aanvraag van een nieuw wachtwoord kan niet door iemand anders gestart worden. Je moet dit zelf doen, anders komt er een foutmelding.
  • Het e-mailadres moet al bekend zijn bij ons en foutloos worden ingevoerd.

Lukt het met deze tips niet om in te loggen? Stuur een screenshot van je gehele beeldscherm (inclusief de adresbalk etc.) naar info@artsenleefstijl.nl. Dan kijken wij mee naar de mogelijke oorzaak van het probleem.

Lidmaatschap

Waar vind ik meer informatie over het lidmaatschap en de tarieven?

Op deze pagina staat alle informatie over het A&L-lidmaatschap.

Hoe zeg ik mijn lidmaatschap op?

Je kunt het lidmaatschap eenvoudig opzeggen in je account. Dit doe je door rechtsboven op de website te klikken op inloggen . Vervolgens ga ja naar het tabblad ‘Registraties’. Hier kun je de opzegging doorvoeren.

Het lidmaatschap loopt per kalenderjaar. Eventuele opzegging van het lidmaatschap dien je ons te laten weten vóór 1 november voorafgaand aan het nieuwe kalenderjaar. Na opzegging kun je dus nog tot het einde van dit jaar gebruikmaken van de voordelen van het lidmaatschap.

Wil je ons blijven volgen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief. Wellicht zien wij je in de toekomst op één van onze evenementen of scholingen. Je bent altijd van harte welkom!

Er staat een verkeerde beroepsgroep in mijn account en ik betaal een verkeerd ledentarief.

Je kunt de beroepsgroep zelf aanpassen in je account, maar alleen binnen hetzelfde tarief. Lukt het je niet om je beroepsgroep zelf te wijzigen? Zorg dan eerst dat je beroep juist vermeld staat in je account en stuur een e-mail naar administratie@artsenleefstijl.nl met verzoek aanpassen van je beroepsgroep met vermelding van je beroep en eventueel BIG-nummer etc.

Hoe kan ik getoond worden op de ledenkaart?

Om op de ledenkaart getoond te worden, dien je A&L-lid zijn. Vervolgens doorloop je de volgende stappen:

Log in via onze website in op je Arts en Leefstijl-account.

  1. Selecteer bij het kopje Profiel ‘Mijn gegevens mogen worden getoond op de website’
  2. Is je adres tevens je werkadres? Scrol naar beneden en selecteer bij het kopje Werkadres 'Bovenstaand adres is tevens mijn werkadres' >. Ga door naar stap 4.
  3. Is dit niet het geval? Voeg dan een nieuw werkadres toe door onderaan te kiezen voor 'Nieuwe locatie/vermelding toevoegen'.
  4. Klik op rechtsonder in beeld op 'Bewaar'.

Privéadressen worden niet getoond.

Wanneer is de Algemene Ledenvergadering (ALV)?

De jaarvergadering vindt eind mei plaats. De leden ontvangen ruim twee weken van tevoren een uitnodiging per e-mail. Ben je lid, maar heb je geen uitnodiging ontvangen? Mogelijk heb je in je account aangevinkt dat je geen e-mails of uitnodigingen wilt ontvangen. Controleer dit in je account bij het tabblad ‘Interesses’.

Waar vind ik de statuten?

De statuten vind je op deze pagina: artsenleefstijl.nl/statuten.

Ik heb mijn lidmaatschap opgezegd, maar toch een factuur ontvangen. Hoe kan dit?

Het lidmaatschap loopt per kalenderjaar. Eventuele opzegging dien je vóór 1 november voorafgaand aan het nieuwe kalenderjaar door te geven. Na opzegging ben je lid tot het einde van het lopende kalenderjaar en kan je dus nog gebruikmaken van voordelen van het lidmaatschap.

Heb je na 1 november opgezegd en een bevestiging hiervan ontvangen? Dan is je opzegging verwerkt en ben je lid tot en met 31-12-2023. We hebben je de factuur voor betaling van het lidmaatschap 2023 gestuurd omdat wij niet eerder een bericht hebben ontvangen over je afmelding. 

Aankopen

Ik wil mijn facturen inzien, hoe doe ik dat?

Je kunt je facturen terugvinden in je account. Navigeer naar het tabblad 'Facturen': hier vind je alle facturen.

Mijn bestelling is nog niet aangekomen

Het spijt ons dat dit is misgegaan, we doen er alles aan om dit te voorkomen. Wij zoeken voor je uit wat de status is. Stuur de e-mail met de bevestiging en factuur van je bestelling naar info@artsenleefstijl.nl. Het onderwerp van deze email begint altijd met ‘Webwinkelfactuur’. Heb je geen e-mail ontvangen? Check eerst in je spambox of de e-mail daar niet inzit.

E-learning

Ik heb me aangemeld voor de e-learning. Waar kan ik deze vinden?

Na aankoop heb je een e-mail ontvangen met de link naar het platform. Check voor de zekerheid je spambox. De e-learning is ook te vinden in je account onder het tabblad ‘Deelnames’. Daar vind je een lijst met activiteiten die je tot nu toe hebt gevolgd.

Ik heb de e-learning afgerond, maar nog geen accreditatiepunten toegekend gekregen?

De accreditatiepunten worden eens per maand verwerkt. Er kan dus een periode van vier weken overheen gaan voordat je je accreditatiepunten ontvangt.

Wat is de beste browser om te gebruiken voor het maken van de e-learning?

Je kunt de e-learning het beste volgen op Google Chrome. Firefox is een goed alternatief. Het is NIET mogelijk om de e-learning via Internet Explorer of Edge te volgen.

Kan ik de e-learning ook op mijn telefoon of tablet doen?

Ja dat kan. De e-learning is op je pc, tablet en telefoon te volgen.

Hoeveel vragen van de toets moet ik goed hebben?

Om accreditatiepunten te behalen, moet je 70% van de toetsvragen goed beantwoorden. De toets is pas beschikbaar als je de gehele e-learning hebt doorlopen. Heb je de toets behaald? Vul dan de evaluatie in.

Scholingen/ webinars

⚠️Is de betreffende scholing door één van onze partners (bijvoorbeeld Prelum) georganiseerd, dan gelden onderstaande zaken niet.

Ik twijfel of mijn aanmelding voor de scholing is geslaagd?

Heb je geen bevestigingsemail ontvangen? Dan is je inschrijving niet gelukt (check ook je spambox). Mogelijk heb je alleen een account aangemaakt en is je inschrijving nog niet afgemaakt. Probeer het nog een keer met exact hetzelfde mailadres. Je kunt je slechts één keer inschrijven voor een scholing, dit is gekoppeld aan je account/e-mailadres.

Ik kan helaas toch niet deelnemen aan een online scholing. Kan ik deze terugkijken?

Als je de scholing hebt gekocht, kun je twee weken lang de scholing terugkijken. Let op: je kunt geen accreditatiepunten ontvangen als je alleen terugkijkt en niet live aanwezig bent bij de scholing. Ongeveer een uur na afloop van de online scholing ontvang je een e-mail met een persoonlijke link waarmee je kunt terugkijken.

Ik heb een scholing gevolgd, moet ik nu een toets maken?

Als je accreditatiepunten wilt ontvangen bij KNMG (ABAN/ABC1) na een online scholing, dan dien je binnen 7 dagen na de scholing de toets te maken. Op de leeromgeving vind je de link naar de toets en kun je de presentatie downloaden. Je vindt de leeromgeving in je account. Navigeer naar het tabblad 'Deelnames' en zoek de juiste activiteit. Rechts van de activiteit staat een link naar de leeromgeving. 

De toets is alleen voor artsen die accreditatie bij KNMG willen ontvangen.

Voor welke accreditatiebureau ’s zijn jullie scholingen geaccrediteerd?

Het verschilt per scholing voor welke beroepsgroepen deze is geaccrediteerd. Dit staat altijd vermeld op de betreffende scholingspagina.

Wat zijn de (algemene) voorwaarden van een scholing?

Deze kan je vinden op artsenleefstijl.nl/voorwaarden-scholing.

Ik wil me afmelden voor een scholing, hoe doe ik dit?

Hoe het afmelden werkt en welke voorwaarden hiervoor gelden is beschreven op artsenleefstijl.nl/voorwaarden-scholing.

Link naar het webinar

Per e-mail ontvang je je persoonlijke deelnamelink. Deze wordt 24 uur voor aanvang verstuurd naar het e-mailadres waarmee je je hebt aangemeld. Het onderwerp van deze e-mail is 'Informatie over je aanstaande scholing' en de afzender is info@artsenleefstijl.nl. Met deze informatie kun je de e-mail altijd terugvinden. Soms kan het gebeuren dat de e-mail niet in je postvak zit, maar in de map ongewenste e-mail/spam. Bekijk deze dan voor de zekerheid ook. 

15 minuten voordat we live gaan, ontvang je een laatste herinneringsmail. Het onderwerp van deze e-mail is 'Scholing begint over 15 minuten' en de afzender is info@artsenleefstijl.nl.

Problemen met inloggen voor het webinar? Volg deze tips:

  • Gebruik Google Chrome als webbrowser, of anders Apple Safari of Mozilla FireFox. Maak géén gebruik van Microsoft Edge of Internet Explorer.
  • Zorg voor een goede internetverbinding en zet het geluid aan.
  • Schakel VPN-programma’s uit.
  • Let op! Het webinarprogramma werkt alleen via een internetbrowser vanaf uw eigen computer en niet via een externe (werk)server.
  • Het webinar (inclusief chatfunctie) is het beste te volgen via een vaste computer of laptop. Bij gebruik via de telefoon of iPad, kun je niet over de chatfunctie beschikken.
  • Verminder ander belastend internetgebruik zoals downloaden, Netflix en gamen. Ook van uw huisgenoten.

Lukt het inloggen met bovenstaande tips niet? Stuur dan een screenshot van uw beeldscherm naar info@artsenleefstijl.nl. Dan kunnne wij meekijken naar mogelijke problemen of oorzaken.

Webinar terugkijken

Ongeveer een uur na afloop van de online scholing ontvang je een e-mail van info@artsenleefstijl.nl met onderwerp 'Hartelijk dank voor deelname aan de scholing'. We sturen dan ook een persoonlijke link waarmee je de scholing een keer kunt terugkijken. De opname blijft twee weken beschikbaar.

Accreditatiepunten/ certificaat

Wil je accreditatiepunten ontvangen?

Vergeet dan niet om je BIG-, NVvPO-, V&VN-, KP- of KABIZ-nummer in te vullen in je Arts en Leefstijl-account. Zorg daarnaast dat je beroep en beroepsgroep juist vermeld zijn.

Ben je een basisarts of arts in opleiding (AIO), en kom je niet in aanmerking voor accreditatiepunten bij KNMG en heb je een certificaat nodig? Vermeld dit dan duidelijk bij je beroep en zorg dat je beroepsgroep staat op 'Basisarts/ Arts in opleiding'.

⚠️Is de betreffende scholing door één van onze partners (bijvoorbeeld Prelum) georganiseerd? Dan gelden de onderstaande zaken niet.

Wanneer ontvang ik mijn accreditatiepunten en/of certificaat van de scholing?

Na een scholing duurt het twee weken voordat de accreditatiepunten zijn verwerkt. Voor deelnemers die niet in aanmerking komen voor accreditatie, is een certificaat zichtbaar onder ‘Deelnames’ in je account.

Ik heb de e-learning afgerond, maar nog geen accreditatiepunten toegekend gekregen?

De accreditatiepunten worden eens per maand verwerkt. Er kan dus een periode van vier weken overheen gaan voordat je je accreditatiepunten ontvangt.

Voor welke accreditatiebureau ’s zijn jullie scholingen geaccrediteerd?

Het verschilt per scholing voor welke beroepsgroepen deze is geaccrediteerd. Dit staat altijd vermeld op de betreffende scholingspagina.

Waar vind ik mijn certificaat?
Je vind je certificaten in je account. Navigeer naar het tabblad 'Deelnames' en zoek de juiste activiteit. Rechts van de activiteit vind je je certificaat. Als je in aanmerking komt voor accreditatiepunten, krijg je geen certificaat. Is de betreffende scholing door één van onze partners georganiseerd? Dan verzorgt die organisatie het certificaat.

De Arts en Leefstijl Week/ Congres

Meer over het congres en antwoorden op eventuele vragen hierover lees je op artsenleefstijl.nl/congres/informatie.

Gebruik Leefstijlroer

Ik wil het Leefstijlroer gebruiken in mijn boek, scriptie of andere publicatie. Mag dat?

Zonder voorafgaande goedkeuring van Vereniging Arts en Leefstijl is het niet mogelijk om over het Leefstijlroer te publiceren.

Niets mag openbaar gemaakt worden in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnamen of op enige andere manier zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van ons. Stuur een e-mail naar info@artsenleefstijl.nl en leg hierin met voldoende informatie en context uit hoe en waar je het Leefstijlroer wilt gebruiken.

Leefstijlvignet/ -punten

Informatie over het Leefstijlvignet en Leefstijlpunten vind je op deze pagina.

Nieuwsbrief en e-mails

Ik wil mij aanmelden voor de nieuwsbrief

Je kan je hier aanmelden voor de nieuwsbrief: artsenleefstijl.nl/nieuwsbrief
⚠️Let op: check ook je spam email vlak na je aanmelding, want je wordt gevraagd je emailadres te verifiëren.

Ik wil mij afmelden voor de nieuwsbrief/e-mails van Arts en Leefstijl

Helemaal onderaan de email die je ontvangen hebt staat in kleine letters een link om je af te melden voor de nieuwsbrief en overige e-mails van Arts en Leefstijl.

Ik heb mij eerder afgemeld, maar ontvang toch nog e-mails van Arts en Leefstijl

Excuses dit is zeker niet de bedoeling. Stuur een email naar info@artsenleefstijl.nl met welke e-mailadressen je wilt afmelden en we zorgen dat je geen e-mails meer ontvangt.